Upea Rodos!

Eli häämatka 2, tai se varsinainen häämatka. 🙂

Enpä oikein tiedä edes mistä sitä aloittaisi, niin hieno matka meillä oli! Kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa, joten tämä merkintä koostuu varmasti pääosin kuvista, mutta koitan siinä välillä vähän kertoakin jotain. Lähdimme siis matkalle heti harjoitteluni päätyttyä seuraavana päivänä joka oli lauantai. Lento lähti Helsinki-Vantaalta klo 16 joten perillä Rodoksella oltiin vasta myöhään.

Emme ole ennen matkustaneet ulkomaille yhdessä, mutta molemmat olemme käyneet Rodoksella aiemminkin. Siksi oikeastaan valitsimmekin sen häämatkakohteeksi. Halusimme onnistuneen häämatkan ja siksi ajatus tutulle saarelle suuntautuvasta matkasta oli molemmista hyvä. Riku on aiemmin ollut luokkaretkellä Rodoksen kaupungissa, minä taas perhelomalla eräässä syrjäisemmässä saaren kylässä nimeltä Pefkos. Halusimme rauhallisen loman joten valitsimme tasokkaan hotellin syrjäisemmällä sijainnilla lähellä Lindoksen kaupunkia. Matkaa Pefkokseen oli noin 15km, ja olimme molemmat vierailleet aiemmilla reissuillamme Lindoksen kaupungissa. Hotellimme oli K18, pariskunnille tarkoitettu 4+ tähden resortti.

Hotelli vastasi kuvaustaan ja olikin aivan upea!

Saavuimme tosiaan illalla hotellille vasta kymmenen jälkeen, joten kävimme aikalailla heti nukkumaan…

Olimme varanneet matkamme puolihoidolla, eli siihen sisältyi aamiainen ja illallinen yhdessä hotellin ravintolassa. Tällaisissa maisemissa syötiin ensimmäisenä aamuna aamupalaa melkoisen runsaasta noutopöydästä! Tarjolla oli kaikkea mitä kuvitella saattaa, ja vielä enemmän… Jokaisena aamuna, aivan taivaallinen aamupala! Ihania tuoreita hedelmiä, teetä, pannukakkuja, herkkuja, tuoretta leipää, kasviksia, jugurtteja, hilloja, juustoja, leikkeleitä, tuorepuristettuja mehuja, mitä ikinä saattoi kuvitella! Ja aivan loistava henkilökunta.

Hotellilla oli oma rantapätkä Vlicha Beachilla, ja meri oli ehkä 50m päässä hotellista. Ranta oli sileää pikkukiveä, joten se oli kirkas ja siinä oli hyvä uida.

Vietimmekin aikaa pääosin merenrannassa, vaikka hotellilla oli myös muutama uima-allas, joiden ympärillä niinikään oli aurinkotuolit ja -varjot.

Meri vaan on aina kiehtonut minua, ja pehmeän lämpimän välimeren syliin olisi voinut jäädä pidemmäksikin aikaa…

Ehkä minulle vielä joskus kasvaa se lapsena haaveilemani merenneidon pyrstöevä…

Auringonoton ja uinnin lisäksi ehdittiin toki viikon aikana tehdä muutakin, vaikka nautiskelu pääosassa olikin. Alkuviikosta kävimme kävellen Lindoksen kaupungissa, jonne oli hotellilta noin tunnin kävelymatka suuntaansa. Sellaisessa helteessä tottumattomalle jo ihan hyvä urheilusuorituskin…

Lindos jäi mieleeni jo aiemmalla reissullani Rodokselle, ja siksikin valittiin hotelli joka sijaitsi lähellä tuota ihastuttavaa valkoista pikkukaupunkia.

Lindos on valkoisen värinsä lisäksi tunnettu pienistä ostoskujistaan joilla on toinen toistaan hurmaavampia pikkuputiikkeja joissa myydään kaikenlaista mahdollista. Siellä on myös paljon ravintoloita ja pieniä kahviloita. Kerrassaan ihana paikka!

Kävelymatka oli ihan mukava kokemus, joskin takaisin olisin ehkä tullut mielummin jo taksilla jälkeenpäin ajateltuna, ostosten ja pitkän kävelypäivän jälkeen… Loppuviikosta käytiin Lindoksessa vielä toinen ostosreissu ja se tehtiin sitten ihan taksilla molempiin suuntiin. Saatiin vähän enemmän ostoksiakin mukaan. 😀

Hotellilla oli muutamakin eri ravintola, mutta aamiais- ja illallisravintolan notkuvat noutopöydät olivat kyllä jotain aivan uskomatonta. Enpä ole ikinä nähnyt niin valtavia määriä erilaisia herkkuja! Jälkiruokapöytäkin oli joka ilta ihan erilainen ja harmitti kun ei millään saanut ahdettua itseensä niin paljon että olisi saanut maistettua kaikkea… Maut olivat myös ihan uusia, enkä todellakaan tiedä mitä puoletkaan siitä oikeastaan oli mitä söin… 😀

Otin noutopöydistä kuvia vain yhtenä iltana, mutta sen sijaan jälkiruuista otin kuvia joka päivä, sillä ne olivat kerrassaan niin kauniin näköisiä, että pakko oli saada niistä kuvat talteen… 😀

Ravintola oli hieno, ja sinne oli pukukoodi. Joka illallinen oli jonkun teeman mukainen, ja illallisen jälkeen altaalla alkoi iltaohjelma. Livemusiikkia oli joka ilta. Iltaohjelmat olivat ihan meille sopivia, rauhallista ja aikuismaista illanviettoa. Hotellissa tosiaan oli lähinnä romanttista lomaa viettäviä pariskuntia, pääosin keski-ikäisiä 45-65 vuotiaita pareja ja hieman alle kolmikymppisiä pareja kuten mekin.

Hotellialue oli itsessään todella kaunis. Palvelu pelasi, henkilökunta oli ystävällistä ja englanninkielentaitoista, kaikkialla oli siistiä ja puhdasta, rauhallista ja mukavaa. Aurinko paistoi koko loman ajan, ruoka oli ylimaallisen ihanaa, matkat sujuivat hyvin. Hotellilla oli myös spa jossa oli tarjolla hierontoja, erilaisia hoitoja ja sisäallas. Myös erilaista ohjelmaa oli tarjolla liikuntatunneista erilaisiin peleihin. Huoneissa oli päivittäinen siivous, itsesäädettävä ilmastointi, parveke, tallelokero… En keksi enää mitään mitä olisi voinut toivoa lisää! 😀

Löytyihän sieltä se kuntosalikin. 😀

Lyhyen kävelymatkan päässä hotellilta oli myös useampikin MiniMarket, ja hotellillakin oli pieni market. Vettähän ei Rodoksella saa hanasta juoda, joten ainakin vesipulloja on hyvä saada kohtuullisen läheltä ostettua.

Kerrassaan hieno matka! 🙂

Jaa julkaisu

This entry was posted in Yleinen.